30 de març del 2008

Retroinformàtica

Retroinformàtica. El passat del futur

El passat 5 de març, durant el descans per dinar de l'Adobe CS3 Seminars: Licencia para crear, vaig descobrir l'exposició Retroinformàtica. El passat del futur.

Com que no tenia gaire temps, dos dies després vaig tornar a L'Illa Diagonal per visitar-la amb més calma i fer unes quantes fotos per poder fer aquesta entrada al bloc.

Precisament ahir es va acabar i aprofito l'avinentesa per publicar i compartir-la amb aquells que no la vau poder visitar, centrant-me en allò que més m'interessa.

Viatge al passat.

L'exposició tenia mostres que anaven des d'un àbac xinés fins a un XO: calculadores mecàniques, ordinadors d'empresa i ordinadors personals. Els meus hi eren tots.

Amstrad CPC-6128

El meu primer ordinador va ser un Amstrad CPC-6128, semblant a aquest però amb tv. 128K i disquetera! Tenia amics que tenien el CPC-464, monocrom amb cassette.

Intel 486 DX2

El meu segon ordinador va ser un Intel 486 DX2, semblant a aquest però a 66 MHz, encarregat a la desapareguda fira Informat i comprat al desaparegut (a l'Estat) Vobis.

Intel Pentium II

El meu tercer ordinador va ser un Intel Pentium II, semblant a aquest però a 400 MHz, fet a mida, triat peça a peça (modding?) a la supervivent cadena Pricoinsa.

Apple Macintosh 512K

El primer Apple de l'exposició era un Macintosh 512K, podríem dir que la idea d'ordinador d'una peça s'ha mantingut fins als nostres dies amb l'iMac.

Apple Macintosh SE 30

El segon Apple de l'exposició era un Macintosh SE 30, més modern que l'anterior, menys modern que el següent però igualment cercats pels col·leccionistes.

Apple Macintosh Powerbook 140

El tercer Apple de l'exposició era un Macintosh Powerbook 140, que portava el Mac OS 7.1, versió amb la que jo ja hi vaig aprendre i unes actualitzacions més tard treballar.

Blade del MareNostrum

Deixant els Macs amb Motorola, un IBM PowerPC, com el que durien les següents generacions (com el meu iMac G5) però actual i a lo bèstia: Blade del MareNostrum.

XO de one laptop per child

D'un caríssim supercomputador a un baratíssim portàtil per a infants de països en vies de desenvolupament i el tercer món: XO del Projecte one laptop per child.

La web de l'exposició

En una banda apartada hi havien uns quants ordinadors actuals connectats a internet amb la web de l'exposició, on es podien deixar missatges al llibre de visites.

Pioneres de la Informàtica i les Telecomunicacions

A la mateixa zona apartada hi havia una mostra molt interessant anomenada Pioneres de la Informàtica i les Telecomunicacions que recomano visitar en línia!

Videojoc Star Wars en cassette

Un cop fora de l'exposició, camí de la fnac, podíem trobar una vitrina promocional amb una peça molt llaminera: El videojoc Star Wars en cassette, una joia!

Viatge al futur

Viatjant del passat al futur, o el que és el mateix, anar a la fnac a provar el nou Mac Book Air que acabaven de portar. Tan maco, tan prim, tan lleuger... tan car!

Mac Book Air

És realment maco, prim i lleuger i amb la nova tecnologia Multi-Touch, una nova experiència portàtil. Proveu-lo, és genial... i realment caríssim!

Dreceres a les entrades de l'exposició publicades:
Ludo, Roger i Vida Digital.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada