26 de juny del 2007

Realitat Virtual

Diumenge passat vaig veure el documental Només es viu dos cops del 30 Minuts a TV3.

Aquest girava entorn Second Life, les relacions virtuals i, sobretot, sobre la viabilitat econòmica dels negocis a la realitat virtual...

No ho entenc. Encara estem així? És que no hem avançat res en 10 anys? És que el món s'ha aturat als anys noranta? Què coi passa?

Al principi, van aparèixer tota una sèrie de pel·lícules que aventuraven sobre internet i com seria el futur de la realitat virtual.

A mitjan, van aparèixer les primeres eines per a fer realitat (virtual) part del que aventuraven aquelles mítiques pel·lícules.

Al final, sembla que tot es va ensorrar i amb el nou mil·lenni pràcticament va desaparèixer i quedar com quelcom obsolet.

Personalment primer va ser el comic, després les pel·lícules, després Active Worlds i Vilanet Virtual i finalment els llibres...

10 ANYS després, es posa de moda SL i reneix el debat que mai es va tancar: a AW ja hi havia (i hi ha) xat, construcció 3D i negocis virtuals!

Potser SL és més nou, més compatible, te més opcions, canvien diners virtuals per reals però... només hem avançat això? No ho entenc.

2 comentaris:

  1. tens raó. Second Life is completely overrated.
    En holanda hi ha no més que uns mils de usuaris actius però SL diu que hi ha més que 300.000 usuaris holandes.
    Tot el món has probat SL, però pocs juguen.

    ResponElimina
  2. Jo vaig provar Second Life quan va sortir, per comparar-ho amb Active Worlds però al final no vaig poder fer una bona comparació per culpa dels requeriments del sistema que tenia aleshores. La veritat és que tinc ganes de tornar-ho a provar però segurament ho deixaré per a les vacances d'estiu. El que realment em preocupa és el poc que s'ha avançat en 10 anys. Quan penso en els pronòstics de Mondo 2000...

    ResponElimina