17 d’abril del 2013

Nou Apple iMac i5


Nou Apple iMac i5
recent sortit de l'Apple Store La Maquinista

El passat 4 de gener em vaig comprar un Nou Apple iMac i5, oficialment iMac 27" final 2012, però que jo prefereixo anomenar iMac i5, pel model de processador, en memòria de l'iMac G5 (Santa Tecla i Steve Jobs el tinguin al cel dels ordinadors) i pel que van trigar a posar-lo a la venda (ja al 2013).

Tres mesos després de la compra, ja l'he configurat i treballat prou com per fer una entrada, que ja aviso per part davant que no serà gaire tècnica sinó més aviat sobre la meva experiència de compra, instal·lació i valoració. Al final de l'entrada trobareu el llistat dels detalls tècnics més destacables.

Un altre dia parlaré sobre Apple, retards i rumors però ara el que toca. La compra la volia fer a una botiga física, per poder tenir l'aparell a l'acte i resoldre dubtes sobre la importació de dades des del disc dur d'un ordinador PowerPC, amb sistema Universal i amb la gràfica fosa... necessitava respostes.


Nou Apple iMac i5
recent arribat a l'estudi

El Nou iMac ja estava a les botigues però només de mostra i jo no podia esperar més per un ordinador que per una criatura, així que vaig començar a explicar la meva epopeia telefònicament fins que, afortunadament, em van concedir una de les primeres unitats disponibles... si hi anava corrents.

I corrents no, disparat com un coet hi vaig anar! I en un primer moment a la botiga em deien que no en tenien cap però després d'explicar el que m'havien dit per telèfon... al final me'l van vendre! Em van donar totes les respostes, treure totes les pors i me'n vaig anar carregat amb botes noves.

Transferir les dades d'un Mac a un altre o d'una còpia de Time Machine o d'una còpia de seguretat d'un disc dur extern a un Mac és fàcil i està descrit a mil llocs, començant per Apple. Però què passa quan no tens cap d'aquestes opcions i només tens el disc dur intern d'un Mac que no pots iniciar?


Nou Apple iMac i5
transferint dades del G5 a l'i5

Doncs no passa res. Poses el disc dur SATA a una carcassa USB, l'endolles al nou Mac, inicies el sistema, tries l'opció de transferir dades d'un disc dur extern i ja està. Va trigar una mica però em va recuperar totes les dades del Mac i quan vaig iniciar el sistema ho tenia tot com abans que se m'espatllés.

Acte seguit vaig fer el que havia d'haver fet quan vaig comprar la Time Capsule i no vaig fer esperant a posar una mica d'ordre al vell disc dur: activar la Time Machine i fer una còpia de seguretat! Això va trigar tant o més que la transferència de dades però val molt la pena i te molta utilitat.

Venia de Leopard amb Universal i vaig haver de fer força neteja de programari per PowerPC que no funcionava amb Intel. També em vaig haver d'acostumar a les diferències entre els dos sistemes, sobretot en la manera de treballar, però res que no passi cada cert temps amb les actualitzacions.


Nou Apple iMac i5
ja instal·lat i configurat

Em vaig haver de gastar més del previst inicialment. Dels models anteriors als actuals ja hi havia increment de preu, al que li vaig haver d'afegir que havia de ser un de 27", per poder ampliar la memòria més endavant, i una Apple USB SuperDrive, per poder llegir i gravar discs, per a mi imprescindible.

El que ja no estava disposat a fer era esperar i pagar encara més per una FusionDrive, per molt xula i ràpida que sigui, i no me'n penedeixo gens, ja que dos mesos després encara no en tenien a les botigues, no se si avui ja sí, i no crec que s'esgotin com els iPhone 5... però això és un altre tema.

Els pocs problemes que tinc o he tingut no tenen res a veure amb el maquinari, crec que tampoc amb el programari, més aviat amb el núvol (petites coses que tinc sincronitzades per iCloud, Gmail o Dropbox, algunes de les quals molt puntuals o ja solucionades). N'estic molt molt molt content.

Apple iMac i5 2,9 GHz
  • Pantalla: 27" LED IPS
  • Resolució: 2560x1440
  • Processador: Intel Core i5 Quad-Core 2.9GHz
    (Turbo Boost 3.6GHz) 6MB L3
  • Memòria: 8GB (2x4GB) PC3-12800 (1600MHz) DDR3 DRAM (ampliable a 32GB)
  • Disc Dur: 1TB (7200-rpm)
  • Gràfica: NVIDIA GeForce GTX 660M 2.9GHz 512MB GDDR5
  • Càmera: FaceTime HD
  • Àudio: altaveus estèreo, doble micròfon i port auriculars
  • Lector targetes: SDXC
  • Ports: 3 USB, 2 Thunderbolt i 1 Mini DisplayPort
  • Connector xarxa: Gigabit Ethernet (RJ-45)
  • Sense fils: Wi-Fi 802.11n i Bluetooth 4.0
  • Teclat: Apple Wireless Keyboard (Bluetooth)
  • Ratolí: Apple Magic Mouse (Bluetooth)
  • Sistema Operatiu: Apple OS X Mountain Lion
  • Programari: Apple iLife

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada