30 d’abril del 2013

Saló del Còmic de Barcelona


Cartell del Saló del Còmic
Saló del Còmic de Barcelona

El passat diumenge 14 d'abril vaig anar al Saló Internacional del Còmic de Barcelona. Després d'anys sense anar-hi, m'hi vaig reenganxar el 2009 i ja en van cinc de seguits. L'he convertit en una bona excusa per veure bones expos, descobrir novetats, tafanejar parades i, amb sort, picar alguna cosa i veure algun amic.


Ja amb l'entrada del Saló del Còmic
Saló del Còmic de Barcelona

Enguany hi vaig anar el darrer dia pel matí i, com sempre, va valdre la pena anar-hi. Abans de començar, vaig donar una ullada ràpida i després vaig quedar una bona estona amb el bo d'en Sergi, que feia força que no ens veiem i volia que m'expliqués cosetes xules de les seves, que ara giren a l'entorn dels còmics.


Roger i Sergi al Saló del Còmic

Després d'una bona estona xerrant, tombant pel saló, cercant per les parades i comprant alguns còmics, ens vam acomiadar i vaig anar per feina... que hi ha fricandons que era el tercer dia seguit que hi anaven... però jo era el primer i darrer, així que cap a les expos s'ha dit i a fer unes fotos per decorar aquesta entrada.


Tokyo Sanpo (Japó) de Florent Chavouet
Quaderns de viatge al Saló del Còmic

Quaderns de viatge va ser la primera exposició que vaig veure i em va agradar molt. La majoria fem fotos quan viatgem, molts àlbums quan tornem, alguns scrapbooks però aquests fan quaderns de dibuix! I alguns són una passada. Jo sempre vaig poc dies i escopetejat però m'ho apunto perquè algun dia ho he d'intentar.


Joguines del Capitán Trueno d'Ambrós
Ambrós: El traç d'un mestre al Saló del Còmic

Ambrós: El traç d'un mestre va ser l'exposició del dibuixant de còmics com ara Chispita, El Jinete Fantasma, El Corsario de Hierro i, sobretot, El Capitán Trueno, heroi català -camuflat per la censura- de qui tothom n'ha sentit a parlar i vist almenys alguna vinyeta. El que no és tan comú és veure'n... joguines!


La diligència del Saló
Per un grapat de còmics al Saló del Còmic

Per un grapat de còmics va ser l'exposició central del saló d'enguany, sobre el Llunyà Oest. Tot i que he de reconèixer que mai ha estat la meva temàtica preferida, he de reconèixer que el continent i el contingut va ser força encertat i divertit i em va aportar més del que en un primer moment m'esperava.


Il·lustracions del Llunyà Oest
Per un grapat de còmics al Saló del Còmic

Al contrari que a d'altres exposicions, on cartells de cine, pantalles i marxandatge ocupaven una bona part de l'espai, d'aquesta em va sorprendre que, tot i la bona ambientació, tota la teca eren els còmics. I quina quantitat d'obres: 233 originals d'arreu del món. Hi havien il·lustracions tan grans com els seus autors.


X-Men Legacy de Rafa Sandoval i Jordi Tarragona
Junts però no barrejats: AvsX al Saló del Còmic

Junts però no barrejats: AvsX, o Avengers Vs. X-Men o La Patrulla X Versus Els Venjadors... nomenclatures a part, aquesta va ser una de les dues exposicions que més em va agradar. Vaig ser lector de Marvel durant força anys i aquests dos grups eren la bomba. Hi havia un munt d'originals per salivar.


Superman & Batman Vs. Aliens & Predator d'Ariel Olivetti
Els 75 anys de Superman al Saló del Còmic

Els 75 anys de Superman, com no podia ser d'altra manera, aquesta va ser l'altra de les dues exposicions que més em va agradar. Mai vaig ser gaire de DC, a excepció de Superman i Batman, de qui seguia per còmic, cine i sèrie... BAM! ...però no en vaig arribar a seguir la transformació obscura.


Hombre de José Ortiz
Un home anomenat José Ortiz al Saló del Còmic

Un home anomenat José Ortiz va ser l'exposició del Guanyador del Gran Premi del Saló 2012. Cada any em sorprenc més del guanyador. Resulta que vaig i me'n adono que jo llegia a aquest bon home als meus preuats Zona 84 i algun que altre Dossier Negro i Cimoc! Que gran que era Burton & Cyb!


Batalla d'Endor d'Scalextric
Saló del Còmic de Barcelona

Com sempre, em van agradar moltes altres exposicions, parades, pelis, videojocs, disfresses... aquest cop no em vaig perdre res, vaig repetir amb Go Nagai i va caure el Pack Especial Mazinger Z de Norma i La Batalla d'Endor no tornarà a ser el mateix des que vaig veure la versió d'Scalextric dels nois d'Star Wars.

Enllaços relacionats a Instagram:
Foto 1, Foto 2 i Foto 3.


Entrades relacionades a aquest bloc:
Saló del Còmic de Barcelona (2019)
Saló del Còmic de Barcelona (2018)
Saló del Còmic de Barcelona (2017)
Death Row (2016)
Saló del Còmic de Barcelona (2016)
Saló del Còmic de Barcelona (2015)
Saló del Còmic de Barcelona (2014)
Saló del Còmic de Barcelona (2013)
Saló del Còmic de Barcelona (2012)
La noche de los cautivos (2011)
Saló del Còmic de Barcelona (2011)
Saló del Còmic de Barcelona (2010)
Saló del Còmic i Batman Barcelona (2009)


Entrades relacionades fora d'aquest bloc:
Saló del Còmic de Barcelona (2019 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2018 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2017 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2016 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2015 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2014 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2013 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2012 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2011 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2010 BHH)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada