12 de juny del 2009

Safari 4

Safari 4 amb la web de Safari i Top Sites

Dilluns es va celebrar l'Apple WWDC 2009 Keynote Address, o el que és el mateix, la presentació de la conferència per a desenvolupadors d'Apple i, com ja ve sent un costum, els macaires catalans en vam fer el seguiment virtual, en directe i en català. des de les opcions que ens va oferir el Bloc d'Apple en Català.

Normalment no en faig cap entrada al respecte, ni sobre novetats, ni productes, ni rumors i aquesta tampoc en serà una excepció. Ja en tenim molts (masses?) blocs que ho fan i alguns companys ho fan notablement bé pel que em centraré amb el que personalment provo, com faig sempre, per si a algú li pot interessar la meva impressió.

De tot el que es va anunciar a la presentació jo només n'he provat la versió Final de Safari 4, que vaig instal·lar i provar tan aviat com vaig rebre l'actualització del sistema (ja que hi tenia instal·lada la Beta). Com ja vaig explicar algunes novetats de la Beta a aquesta entrada, ara només n'explicaré els canvis visuals entre la Beta i la Final.

Les pestanyes a Safari 4 Final (a dalt) i Beta (a baix)

El canvi que a primera vista destaca més i més trobo a faltar respecte a la versió Beta és el nou sistema de pestanyes, que malgrat que a alguns no els agradava per estar col·locades a la barra de títol (i que probablement no van provar gaire), permetia fer-ne un ús que ara ja no és possible. Una llàstima, tot era acostumar-s'hi.

El nou sistema de pestanyes permetia agafar qualsevol finestra per un senyal al marge dret superior i convertir-la en pestanya d'una altra finestra, estiguessin activades o no les pestanyes d'una, les dues o més finestres. Això era molt útil, per exemple, per treballar organitzant i passant webs de finestres a pestanyes, o a la inversa.

A la versió Final tenim el sistema clàssic de pestanyes, que malgrat ser el primer en permetre l'organització i conversió a finestres, no permet la conversió de finestres a pestanyes, si no les tenim activades a tothora. Personalment, no m'agrada tenir-les sempre activades i penso que podien haver deixat l'opció a preferències.

Safari 4 Carregant...

Un altre canvi, no tant destacat però força visible, és el de la part dreta de la casella d'adreces que, en carregar una pàgina, el símbol de refresc és substituït per un fons color Bali Hai amb la paraula "Carregant..." entre els símbols de càrrega i aturar, enlloc d'un símbol canviant. Aquest mateix color també apareix a la icona RSS.

Bé, fins al moment no he trobat més canvis visuals destacats però si en trobo algun més reeditaré aquesta entrada per afegir-lo. Si voleu compartir-ne algun més, deixeu un comentari. Per conèixer totes i cadascuna de les 150 novetats de la versió final de Safari 4, Apple ha publicat un apartat específic anomenat 150 Features.

Ara només em resta actualitzar-lo a Windows, on suposo que no hi hauran més canvis, com a molt millorat les imatges del Cover Flow, que a mi no m'apareixen correctament a la Beta. Jo continuo quedant-me amb el Safari. I tu, ja l'has provat? Si no és així, prova'l (Mac + Win) i digues què et sembla. Anima't! : )

Entrades relacionades:
Safari 4 Beta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada