4 d’abril del 2011

Sony DR-BT101

Sony DR-BT101 Bluetooth Stereo Headset

Aproximadament fa un any, quan ja tenia en ment comprar-me l'iPhone 4 però encara tenia el K800i, em vaig voler comprar uns auriculars que fossin compatibles amb ambdós aparells per quan fes el canvi. El connector del mòbil que tenia només acceptava accessoris específics de la mateixa marca i el que volia comprar encara ni estava disponible a Catalunya i ni se'n sabia cap detall d'operadors i preus. Trobo incòmodes els auriculars de botó perquè o em cauen constantment o em fan mal a les orelles i m'emprenya molt que no es sentin bé als transports públics ni amb el volum al màxim. I els de silicona els trobo una mica antihigiènics, perquè quan els portes a la butxaca se'ls hi adhereix el polsim del cotó que va a parar a l'orella. Finalment, no suporto les estones perdudes en enrotllar el cable al desar-los i desenredar-lo al posar-me'ls... perquè, facis el que facis, sempre s'enreden! Tot plegat restringia molt les opcions: Havia de ser compatible, extern i sense-fils. Aquesta és la millor solució que vaig trobar.

Els Sony DR-BT101 Bluetooth Stereo Headset són uns auriculars que, sense ser entès en la matèria, van de conya. No tenen fils, adéu als embolics i les limitacions de moviment de cap per evitar estrebades. Són externs, grans però no enormes, que permeten escoltar perfectament música o podcasts, fins i tot al metro més sorollós. Incorporen bateria interna que dura força i es recarrega per USB a qualsevol ordinador. Tenen botó d'emparellament (PAIRING), de volum (+ VOL -), de reproducció (RW | Play | FF) i de trucada, amb micròfon (MIC) incorporat al costar del botó d'engegada (POWER), que permet oblidar el mòbil o comandaments als cables, només s'ha de tocar l'auricular dret per controlar-ho tot. També incorporen dos leds, un de blau que parpelleja quan estan en funcionament i que permet saber l'estat de la bateria segons la freqüència del parpelleig i un de vermell que només s'il·lumina, juntament amb el blau, quan els engeguem o apaguem. A més, són compatibles Mac + Win i Hi-Fi Bluetooth.

Botó d'engegada POWER als Sony DR-BT101


Botó d'emparellament PAIRING als Sony DR-BT101


Botons de volum i reproducció als Sony DR-BT101


Led blau de funcionament als Sony DR-BT101


Leds blau i vermell d'engegada als Sony DR-BT101


Botó de trucada als Sony DR-BT101


Connector USB als Sony DR-BT101

Abans de comprar els DR-BT101, volia estar segur que funcionarien tant amb el K800i com amb l'iPhone 4. Al Sony Gallery em van assegurar que funcionarien amb el K800i i que si no era així que els tornés i em reemborsarien els diners, així que me'ls vaig comprar. Un cop comprovat que funcionaven amb el K800i, només em faltava saber si funcionaven amb l'iPhone 4. La quarta versió encara no havia aparegut però era de suposar que si funcionaven amb el 3GS també ho farien amb el 4, així que ho vaig provar amb el 3GS d'un amic i funcionaven correctament. Finalment, quan vaig tenir l'iPhone 4 a les mans, el primer que vaig fer va ser provar-los i, efectivament, ho van fer a la primera. Amb el Bluetooth connectat a l'iPhone (Configuració/General/Bluetooth), només cal connectar els auriculars, esperar que apareguin al llistat de dispositius, emparellar-los i ja els podem fer servir. En teoria els podem fer servir a qualsevol mòbil, iPhone, Macintosh, Windows, Hi-Fi amb Bluetooth.

Però no hi ha res perfecte i, malgrat tots els avantatges anomenats, també te alguns inconvenients. De la mateixa manera que qualsevol auricular extern, a l'hivern van molt bé per escalfar les orelles però a l'estiu fan calor. No són gens còmodes per adormir-nos amb música al llit (tot i que jo no trobo còmodes cap auriculars). Pels no usuaris d'iPhone, és que no són compatibles amb la ràdio (recordeu que el cable sempre fa d'antena). Finalment una pega obvia, la distància de cobertura depèn dels materials que s'hi interposen i l'estat de la bateria. Però a pegues, solucions: Calor? Jo en trec les esponges i milloren molt. Música al llit? Els auriculars que porta l'iPhone de sèrie (que també serveixen per calor extrema). Ràdio? Hi han apps per a l'iPhone de gairebé totes les emissores. Jo n'estic molt content i ja no tornaria enrere. A mi em van costar uns 60€ però ara ja costen uns 70€ i els podeu compar a qualsevol distribuïdor oficial Sony Gallery, com aquest de la Ronda Sant Antoni de Barcelona.


Els Sony DR-BT101 emparellats a l'iPhone 4


Els Sony DR-BT101 durant una trucada a l'iPhone 4


Els Sony DR-BT101 i l'Apple iPhone 4

Notes: A la web de Sony, per algun motiu que desconec, diu que TOTS els auriculars Bluetooth són models anteriors ja no disponibles però els anuncien juntament amb models de mòbils nous. Això no passa ni a les webs ni a les botigues dels distribuidors oficials. Als EUA estan disponibles en dos colors, el mateix negre i blau i un altre blanc i negre amb un aspecte més macaire.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada