6 de desembre del 2007

Crònica d'una mort anunciada

La fi de Textamerica

Dissabte va ser el tancament del que un dia va ser el millor servei i comunitat de moblocs: Textamerica.

Mobloquejant la BCN-MNG

Un mobloc és un bloc mòbil, preparat per rebre i mostrar continguts multimèdia des d'un telèfon mòbil o ordinador.

Els continguts es poden enviar i veure des de mòbil o ordinador, des de qualsevol lloc en directe o des de casa.

Es poden enviar textos, fotos, imatges, àudios i vídeos, essent automàticament col·locats per MMS o correu-e.

Captura de Textamerica el 27 de juny de 2004

Textamerica (TA) va ser un servei pioner i líder en moblocs, amb una gran i activa comunitat internacional.

En els millors temps es van organitzar trobades locals i internacionals, així com mobilitzacions arreu del món.

Des de trobades a les principals ciutats del món, passant per col·laboracions professionals, fins a causes solidàries.

Captures dels meus moblocs principals

Em vaig introduïr al món dels moblocs de la ma d'en Jofre Embun (BG-ta), qui va explicar-me'n el funcionament.

Vaig arribar a tenir 4 moblocs: Dreadful® BCN, Dreadful® Moblog, Dreadful® Videomob i Dreadful® EURO-MNGS.

El darrer, d'eurotrobades, va tenir una durada fugaç, ja que mai es va celebrar la trobada per la qual es va crear.

Captura del meu comiat

A mida que es van anar produint fets i canvis fatals a TA, vaig anar tancant els moblocs fins a quedar-me amb un.

Sense entrar en detalls tèrbols, servei i comunitat van patir acomiadaments de treballadors i fugides d'usuaris.

La qualitat del servei va passar de no tenir competència a no ser competent, fomentant la fugida i fúria d'usuaris.

Fotos publicades en directe des de Barcelona i Amsterdam

Vaig tenir l'honor de coorganitzar la 1a trobada europea a Barcelona i promocionar la 2a a Amsterdam.

Vaig tenir el plaer de conèixer IRL gent de Catalunya, Holanda, EUA, França, Argentina i País Valencià.

A banda de la bona experiència que ja és una trobada, la convivència durant uns dies encara és millor.

Captura de Textamerica l'1 de desembre de 2007

TA va tancar oficialment l'1 de desembre de 2007, malgrat sembla es pot continuar entrant temporalment.

Afortunadament continuo mantenint el contacte amb els millors amics que he fet a TA durant vora quatre anys.

El tancament ha estat la crònica d'una mort anunciada, que va passar de la tristor inicial, a l'alleugeriment final.

Fotografia del meu comiat

El meu comiat de TA no ha estat un punt i final de la meva experiència en el món dels moblocs, el contrari.

El passat 5 de novembre de 2007 vaig estrenar la tercera versió del Dreadful® Moblog a moblog:UK.

Malgrat estic migrant, podeu començar a veure una selecció de fotografies republicades de trobades.

Entrades relacionades:
Crònica d'una altra mort anunciada

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada