19 de gener del 2011

6è Aniversari iMac G5

Where did the computer go? The all-new iMac G5
Imatge promocional d'Apple del meu iMac G5 el 2005

Abans d'ahir va ser el 6è Aniversari del meu iMac G5. Sembla mentida com passa el temps! Encara recordo quan el vaig comprar, el meu primer Mac propi!

El vaig comprar a MacInformàtica, llavors un dels Apple Center més coneguts... botiga i concepte ja han desaparegut, avui seria un Apple Premium Reseller.

En aquell moment era un model revolucionari. L'iMac ha tret tres models trencadors: el primer l'ou, la làmpada i aquest, disseny que encara es manté amb alguns canvis.

Sembla ahir que vaig fer l'entrada del 3er Aniversari, que vaig fer perquè volia explicar com havia volgut provar si l'AppleCare Protection Plan funcionava al darrer moment.

Efectivament, així va ser i així ho vaig descriure a aquesta entrada. També vaig voler anomenar les darreres actualitzacions del Mac OS X i l'iLife del moment.

Apple Mac OS X Panther, Tiger i Leopard
Imatge dels sistemes d'Apple del meu iMac G5

Pensava que, com els PCs, als tres anys començaria a quedar-se obsolet, així que vaig córrer a ampliar-lo al màxim abans que s'esgotessin les peces per al meu model.

Llavors es deia que amb els Mac ho havies de comprar tot a Apple, portar-los a un tècnic especialitzat perquè t'ho muntés i que tot era molt car... Tot rotundament fals!

No em va costar gens, ni trobar peces noves, ni muntar-les jo mateix i ni que em sortís força bé de preu. Així ho vaig fer i ho vaig descriure a aquesta entrada.

I així, entre l'ampliació que vaig fer al comprar-lo i l'amplicació que vaig fer als tres anys, vaig aconseguir ampliar-lo al màxim, pel que fa a maquinari intern.

Però encara el podria ampliar molt més, pel que fa a maquinari extern i programari. Pensava que se'm quedaria vell en tres anys i s'ha doblat el temps!

Apple iLife '05, iLife '06, iLife '09 i iWork '09
Imatge de les suites d'Apple del meu iMac G5

De fet, he tingut l'iMac al dia i a tota màquina fins als sistemes i suites previs als actuals, fins que al 2010 es van començar a discontinuar Rosseta i Universal.

No ha estat fins l'aparició del darrer sistema operatiu, l'Snow Leopard, que ja no suporta processadors PowerPC, que cada cop surt menys programari nou Universal.

Així que vaig córrer a ampliar-lo al màxim abans que s'esgotés el programari Universal encara disponible i ja no pogués instal·lar res, de manera oficial.

Ja no podré instal·lar cap nou sistema operatiu, com el proper Lion, ni cap nova suite, com l'iLife '11 o l'iWork '11 o qualsevol altra aplicació nova que no sigui Universal.

D'altra banda, els formats i pes dels arxius del maquinari extern més recent cada cop tenen més requeriments de sistema, fet que alenteix cada cop més el flux de treball.

Feliç 2005. Aquest és l'any!
Imatge de Dreadful® RogeRweb del 2005

El 2005, com anunciava a la portada de la meva web personal, vaig iniciar una nova etapa i el 2011, si tot va bé, n'iniciaré una altra, espero que tant o més bona.

Els ordinadors sempre han acompanyat els grans canvis de la meva vida laboral i virtual i, sens dubte, aquest iMac G5 m'ha aportat el canvi més gran i més positiu de tots.

S'acosta el moment de comprar un nou Mac però això no significarà retirar-ne aquest, només comportarà un canvi de funció que ja porto un any i escaig meditant.

Ja tinc clara la nova funció del proper nou Mac però el que encara no tinc clar és quan pensa Apple treure el que vull. Crec que falta poc. Espero que no trigui gaire més!

Mentrestant, com sempre he fet amb els canvis d'ordinadors, he anat comprant cosetes que podré fer servir tant amb el vell com amb el nou.

Estic molt orgullós de poder dir que he estat sis anys treballant i gaudint amb aquesta joia, que encara no m'ha donat cap problema i espero gaudir molt més!

Entrades relacionades:
Defunció iMac G5
Actualització iMac G5
AppleCare Protection Plan iMac G5
3er Aniversari iMac G5

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada