30 d’abril del 2011

Saló del Còmic de Barcelona

Saló del Còmic de Barcelona

El passat dissabte 16 d'abril vaig anar al Saló Internacional del Còmic de Barcelona. Després d'anys sense anar-hi, m'hi vaig reenganxar el 2009 i ja en van tres de seguits. Enguany no hi vaig anar per cap altre reclam que el meu amic Marc Sans que estava signant el seu primer còmic, espero el primer d'una llarga llista!

Ja només queda 1/3 de cua del Saló del Còmic!

Enguany hi vaig anar pel matí del dia de més afluència... quina cua!!! ...però va valdre la pena arribar a temps per la signatura de La noche de los cautivos de Marc Sans i Oscar Perales (OYEME!). Vaig comprar el llibre, mel van signar, vam xerrar una estona i pel camí de tornada me'l vaig llegir d'una tirada. Ja n'escriuré una entrada.

Roger i Jaume al Saló del Còmic

Va estar genial poder estar una mica amb la família Sans, sobretot amb el meu bon amic Jaume, que no el veia des que va marxar mig any a Nova Zelanda el 2009! I és que des d'aleshores han passat moltes coses que ens han fet anar de cul. Al final només em vaig poder fer unes fotos amb en Jaume, que es va quedar més estona.

Zombis. Ni morts, ni enterrats

Zombis. Ni morts, ni enterrats va ser l'exposició que més em va agradar. Era el tema principal del saló i s'hi podia trobar tot el que es pugui imaginar sobre aquest subgènere de terror... llibres, pelis, còmics, videojocs, marxandatge... fins i tot una Galeria Zombi, un Taller Zombi d'f/x de maquillatge i The Zombis Concerts!

Comicats. Miols entre vinyetes

Comicats. Miols entre vinyetes va ser una de les exposicions que més em va agradar perquè els felins, especialment els gats, són els meus animals preferits i són molts els còmics i dibuixos animats que he seguit on els protagonistes eren gats. Un recull de gats de tot tipus i d'arreu del món i un stand d'Adopta'm de l'APAO.

El arte de volar

El arte de volar va ser una altra de les exposicions que més em va agradar, perquè primer em va atraure l'ambientació franquista però de seguida em va atrapar el traç i l'argument del còmic del mateix títol, d'Antonio Altarriba i Kim, guanyador dels premis a millor obra, guió i dibuix de l'any passat. Em va agradar molt, me'l apunto.

Rubén Pellejero. Dibuixant l'emoció

Rubén Pellejero. Dibuixant l'emoció va ser una altra de les exposicions que més em va agradar, perquè al voltant d'un cub donava un repàs a l'obra d'aquest artista, al que només coneixia per haver guanyat el Gran Premi de l'any passat i pel cartell d'enguany. Aquest premi és una bona forma de descobrir grans dibuixants.

CACI

CACI són les sigles de Compañía Auxiliar del Comercio y la Industria, antic nom de l'edifici que s'està reconvertint en Centre de les Arts, el Còmic i la Il·lustració de Catalunya, en realitat el futur Museu del Còmic i la Il·lustració de Catalunya que s'està realitzant a la ciutat de Badalona. Vam poder tastar una mica com serà.

Soldats catalans de la Guerra Civil

Maquetes en acció: Panzers contra superherois va ser una altra de les exposicions que més em va agradar, amb maquetes de guerra teledirigides i figures de soldats històrics i de ficció. Una de les coses que més em va cridar l'atenció van ser les figures dels soldats catalans de la Guerra Civil (*). Visca la República Catalana!

Zona de videojocs d'Xbox 360

Com sempre, em van agradar moltes altres exposicions i coses però m'allargaria massa. Enguany també hi havia stands i tallers d'mtn i Wacom, stands de cine, gent disfressada, una impressionant zona de videojocs de zombis d'Xbox 360 (foto) i una de 3DS. Al final vaig caure a Selecta Visión amb Freedom de Katsuhiro Otomo.

Stormtrooper Zombi

Finalment, enguany tampoc no podia acabar aquesta entrada sense parlar d'Star Wars, que estava present a les expos de zombis (foto) i maquetes, els stands de moltes botigues de còmics i marxandatge i, com no, els stands dels imperials de Legión 501 Spanish Garrison i, novetat, els rebels de Rebel Legion Spanish Base.

Plaça Catalunya Zombi

Ja per acabar, m'acomiado amb aquesta impactant il·lustració de la Plaça Catalunya Zombi, també de l'expo de zombis, fragment de l'obra de ???. Esperem que mai arribi a passar cap cataclisme que ens deixi aquesta estampa post-apocalíptica... no ens quedèssim sense Apple Store! x'D

(*) Soldats catalans de la Guerra Civil:
Companyia d'Esquí. Regiment Pirinenc Nª 1 de Catalunya
Soldat Republicà Front de l'Ebre
Voluntari Columna Pi Sunyer


Enllaços relacionats a Twitpic:
Foto


Entrades relacionades a aquest bloc:
Saló del Còmic de Barcelona (2019)
Saló del Còmic de Barcelona (2018)
Saló del Còmic de Barcelona (2017)
Death Row (2016)
Saló del Còmic de Barcelona (2016)
Saló del Còmic de Barcelona (2015)
Saló del Còmic de Barcelona (2014)
Saló del Còmic de Barcelona (2013)
Saló del Còmic de Barcelona (2012)
La noche de los cautivos (2011)
Saló del Còmic de Barcelona (2011)
Saló del Còmic de Barcelona (2010)
Saló del Còmic i Batman Barcelona (2009)


Entrades relacionades fora d'aquest bloc:
Saló del Còmic de Barcelona (2019 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2018 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2017 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2016 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2015 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2014 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2013 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2012 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2011 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2010 BHH)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada