28 de gener del 2013

Saló del Còmic de Barcelona

Saló del Còmic de Barcelona

El passat diumenge 6 de maig vaig anar al Saló Internacional del Còmic de Barcelona. Després d'anys sense anar-hi, m'hi vaig reenganxar el 2009 i ja en van quatre de seguits. Enguany no hi havia cap gran reclam (o un munt) però, què coi, és una bona excusa per veure bones exposicions, descobrir novetats i tafanejar parades!

Arribant al Saló del Còmic

Enguany vaig quedar amb el meu amic Payback, qui em va reenganxar als còmics de superherois a finals dels vuitanta i d'on ens inspiràvem per fer moltes plantilles de graffiti. Va enredar la Maria perquè vingués, qui va estar gairebé tota l'estona com peix fora l'aigua, fet que va escurçar força la seva visita...

Cavall Fort 50 anys. 50 anys de còmic en català.

Cavall Fort 50 anys. 50 anys de còmic en català. va ser una exposició entranyable. Per mi Cavall Fort (i el TBO) era la lectura de les vacances d'estiu de la meva infància. Sempre que l'anomenen o en veig algun personatge, em retorna a la casa vella del poble i les lectures amb el meu pare d'abans de dormir al migdia i la nit : )

Spider-Man. 50 anys llançant xarxes.

Spider-Man. 50 anys llançant xarxes. El meu personatge favorit del còmic de superherois també n'ha fet cinquanta! D'aquells primers còmics de Bruguera i Fòrum als posteriors de McFarlane o els actuals ha plogut molt. Com de la primera trilogia extreta d'una sèrie a la posterior de Sam Raimi o l'actual. M'agraden totes!

Little Nemo de Winsor McCay.

Little Nemo de Winsor McCay, un dels pioners del còmic que vaig anomenar a l'entrada El naixement del còmic, també va estar molt bé, sobretot poder veure més obres seves i descobrir un bon recull d'exemplars publicats recentment. Confirmo el que ja pensava: impresos en paper i format actuals semblen d'avui dia.

Gestes gràfiques de Longarón

Gestes gràfiques de Longarón va ser una de les exposicions que més em va impactar. A part de l'escenificació, en la que el públic podia entrar a una vinyeta d'Hazañas Bélicas, Jordi Longarón i Llopart te il·lustracions impactants i va dibuixar als EUA Foster Friday, del que se'n va fer una peli amb Pam Grier!

Malefic Time

Malefic Time de Luis i Rómulo Royo també em va impactar. Ja en coneixia part de la seva obra però els dibuixos originals d'aquest treball, alguns en llenç de grans dimensions i força detallats... genials! Quan vaig veure Malefic Time Apocalypse en un pack de còmic, CD amb BSO i DVD... No m'en vaig poder estar.

L'art de Blacksad per Juanjo Guarnido

L'art de Blacksad per Juanjo Guarnido és un treball que cada cop que el veig em dic que l'he de llegir però no ho acabo fent, cada cop m'agrada més però sempre em resisteixo a comprar-lo. La causa? Omaha de Reed Waller & Kate Worley. No tenen res a veure però no puc evitar relacionar-los. És una assignatura pendent.

Robots en la seva tinta

Robots en la seva tinta va ser el tema central del saló amb un repàs de la robòtica des de la ciència ficció fins a la realitat. Diverses exposicions de robots de cine, còmic i reals. Els reals també es posaven en acció i feien demostracions de seves capacitats. Potser encara som lluny d'I, Robot però ja hem sobrepassat Runaway!

Mazinger Z de Go Nagai

Mazinger Z de Go Nagai, el meu robot preferit de la infància a l'actualitat. Del que encara en conservo un clauer original de quan es va emetre la sèrie per primera vegada i del que en tinc un altre d'actual. Encara recordo quan vaig anar a veure la rèplica gegant del Mas del Plata quan es va inaugurar, avui lloc de culte fricandó.

Droides de les Galàxies

Droides de les Galàxies, la meva saga preferida en una exposició d'il·lustracions, còmics i marxandatge d'Star Wars. Em va encantar veure exposades les figures inspirades en els dissenys originals del recentment desaparegut Ralph McQuarrie, a qui en van dedicar una d'ell mateix anomenada General McQuarrie.

General McQuarrie

Com sempre, em van agradar moltes altres exposicions, parades, pelis, videojocs, disfresses... Fatal arribar tard a l'expo del recent desaparegut Moebius! Al final vaig tornar a caure a Selecta Visión amb Shin Mazinger Shougeki! Z Hen de Yasuhiro Imagawa i Go Nagai i a Norma Còmics amb Malefic Time Apocalypse dels Royo.

Enllaços relacionats a Instagram:
Foto 1, Foto 2, Foto 3, Foto 4, Foto 5, Foto 6, Foto 7, Foto 8, Foto 9, Foto 10, Foto 11, Foto 12, Foto 13, Foto 14, Foto 15, Foto 16, Foto 17, Foto 18, Foto 19, Foto 20, Foto 21, Foto 22, Foto 23, Foto 24, Foto 25, Foto 26, Foto 27, Foto 28, Foto 29, Foto 30, Foto 31, Foto 32, Foto 33, Foto 34 i Foto 35.


Entrades relacionades a aquest bloc:
Saló del Còmic de Barcelona (2019)
Saló del Còmic de Barcelona (2018)
Saló del Còmic de Barcelona (2017)
Death Row (2016)
Saló del Còmic de Barcelona (2016)
Saló del Còmic de Barcelona (2015)
Saló del Còmic de Barcelona (2014)
Saló del Còmic de Barcelona (2013)
Saló del Còmic de Barcelona (2012)
La noche de los cautivos (2011)
Saló del Còmic de Barcelona (2011)
Saló del Còmic de Barcelona (2010)
Saló del Còmic i Batman Barcelona (2009)


Entrades relacionades fora d'aquest bloc:
Saló del Còmic de Barcelona (2019 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2018 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2017 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2016 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2015 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2014 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2013 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2012 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2011 BHH)
Saló del Còmic de Barcelona (2010 BHH)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada